Wartość tego jak uczyć bhp w 2020 - o bhp

szkolenia bhp

Pracownik służby BHP

Praca jako specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy wymaga od osoby posiadania odpowiednich kwalifikacji. Firma działająca w branży BHP zatrudnia odpowiednich specjalistów, którzy posiadają wiedzę oraz wykształcenie w zakresie pełnienia s

Dodane: 06-10-2020 05:32
Wartość tego jak  uczyć bhp w 2020 - o bhp szkolenia bhp
łużby BHP. Można wyróżnić kilka szczebli pełnienia służby związanej z bezpieczeństwem i higieną pracy. Podstawowym szczeblem w firmie BHP jest bycie inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, potem można wymienić starszego inspektora do spraw BHP. Kolejnymi szczeblami kariery w branży BHP są specjalista do spraw bezpieczeństwa, starszy specjalista oraz główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. Żeby rozpocząć pracę jako inspektor do spraw BHP należy posiadać zawód technika BHP, który zdobywa się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy można zostać po ukończeniu wyższego wykształcenia na kierunku związanym z BHP. Jedynie osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie może prowadzić szkolenia BHP.


Przebieg kursu BHP

Przeprowadzaniem szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zajmuje się odpowiednia firma, która zatrudnia wyszkolonych i wykwalifikowanych specjalistów od spraw BHP. Istnieją różne rodzaje szkoleń BHP, które są dobierane w zależności od rodzaju wykonywanej pracy. Przebieg standardowego szkolenia BHP polega na uczęszczanie na określona ilość spotkań seminaryjnych z prowadzącym oraz na samokształceniu uczestników. Poszczególne rodzaje szkolenia z bezpieczeństwa i higieny pracy posiadają różną ilość godzin, ponieważ wiele zależy od ilości przedstawianego materiału. Każde szkolenie BHP kończy się odpowiednim egzaminem, który sprawdza stopień przyswojenia informacji przez uczestników. Zdanie końcowego egzaminu jest warunkiem zaliczenia kursu, a tym samym posiadania ważnego szkolenia BHP. Szkolenia z bezpieczeństwa i higieny pracy mogą być także przeprowadzane w formie online, która od tradycyjnej różni się brakiem spotkań seminaryjnych, za to lekcje w postaci prezentacji znajdują się na odpowiedniej platformie internetowej.


Na czym polega audyt BHP

Jedną z usług oferowanych przez firmę BHP jest przeprowadzanie audytu bezpieczeństwa w danym przedsiębiorstwie. Audyt BHP polega na niczym innym, jak na sprawdzeniu czy dana firma spełnia odpowiednie wymagania związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Samo pojęcie audytu oznacza niezależną ocenę danego systemu lub procesu przez zewnętrzną firmę. Jeśli więc zlecamy wykonanie audytu bezpieczeństwa, oznacza to powierzenie oceny spraw związanych z BHP odpowiedniej firmie. Każdy pracodawca musi stosować się do przepisów BHP wynikających z Kodeksu pracy, ponieważ za ich nieprzestrzeganie mogą grozić pracodawcy różne sankcje. Audyt BHP jest niezwykle przydatną usługą, dzięki której pracodawca dowiaduje się od specjalistów o tym, czy jego firma spełnia odpowiednie wymagania pod względem bezpieczeństwa. Po wykonanym audycie, czyli po ocenie przeprowadzonej przez specjalistę do spraw BHP, pracodawca otrzymuje szczegółowy raport z ewentualnymi uwagami, co należałoby polepszyć w kwestii bezpieczeństwa.


Stopnie kariery w firmie BHP

Usługi związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, takie jak szkolenia BHP, outsourcing BHP, czy też audyty BHP, są niezwykle potrzebne. Świadczeniem usług BHP zajmuje się odpowiednia firma, która zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów do spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Istnieją różne szczeble, które można zajmować w branży BHP. Poczynając od dołu stanowiska, jakie zajmują pracownicy firmy BHP to inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, a następnie starszy inspektor do spraw BHP. Wyżej znajduje się specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, później starszy specjalista, kończąc na głównym specjaliście do spraw BHP. Każde stanowisko zajmowane w firmie działającej w branży BHP wymaga spełnienia odpowiednich kryteriów oraz posiadania właściwych kwalifikacji. W celu rozpoczęcia pracy jako inspektor do spraw bezpieczeństwa trzeba posiadać tytuł technika bezpieczeństwa i higieny pracy zdobywany po ukończeniu szkoły o odpowiednim profilu. Później wraz ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego oraz wykształcenia można awansować na kolejne stanowiska.